Antwoord
Het inloggen bij VECOZO is computer- en (internet)browser afhankelijk. Dit betekent dat u alleen kunt inloggen op de computer en internetbrowser waarin u het certificaat heeft geïnstalleerd. Inloggen bij VECOZO kan alleen met een persoonlijk certificaat.
Er kunnen diverse redenen zijn waarom u niet meer kunt inloggen met uw persoonlijk certificaat. Het certificaat kan geblokkeerd, verlopen of zelfs helemaal van uw pc verdwenen zijn.
Melding "Geen geldig certificaat"
Als u bij het inloggen een melding krijgt dat er geen geldige certificaten zijn gevonden en u geen certificaat kunt kiezen staan er geen of geen geldige certificaten meer op uw pc. U kunt dit controleren via de internet opties. In het menu van Internet Explorer kiest u voor het menu Extra > Internet Opties > tabblad Inhoud > knop Certificaten. Op het tabblad Persoonlijk vindt u een lijst met certificaten die op uw pc zijn geïnstalleerd, inclusief de verloopdatum. In Firefox vindt u deze lijst via Menu (de drie liggende streepjes rechtsboven) > Opties > tabblad Privacy & Beveiliging > knop Certificaten bekijken. Wanneer bij het inloggen geen certificaat wordt aangeboden en u gebruik maakt van het antivirusprogramma EST, Kaspersky of NOD32, wordt het certificaat mogelijk door dit programma geblokkeerd.
Als u alleen een certificaat op nummer kunt selecteren (bijvoorbeeld 40000000123456) en geen certificaat op naam (bijvoorbeeld JBoer-25DEC16-1) staan er eveneens geen of geen geldige persoonlijke certificaten meer op uw pc. Een certificaat met een nummer is een systeemcertificaat, bedoeld om uw administratieve software aan onze webservices te koppelen zodat u vanuit dat programma rechtstreeks declaraties in kunt dienen of verzekerdengegevens kunt controleren. Met een systeemcertificaat kunt u NIET inloggen op onze website.
Melding "Sessie verlopen"
Als u meteen bij het inloggen de melding krijgt dat uw sessie is verlopen dienen de instellingen met betrekking tot de cookies op uw pc te worden aangepast. Kies hiervoor in het menu van Internet Explorer voor Extra (Tools) > Internet Opties (Internet Options) > Privacy (Privacy) > Websites (Sites). Vul bij 'Adres van de website (Address of website)' het volgende in: 'vecozo.nl'. Druk op de knop Toevoegen (Allow) en vervolgens op OK en nogmaals op OK. U kunt nu inloggen.
Melding "Er is een fout opgetreden, de gevraagde pagina kan op dit moment niet worden weergegeven"
Als u deze foutmelding krijgt, probeert u in te loggen met uw systeemcertificaat. Uw systeemcertificaat is herkenbaar aan de lange cijferreeks en wordt alleen gebruikt voor een koppeling met uw softwareprogramma. U kunt bij VECOZO alleen inloggen met uw persoonlijke certificaat. Dit certificaat is herkenbaar aan het gedeelte van uw naam.
Sluit de gehele browser af voordat u inlogt met uw persoonlijke certificaat.
Melding "Deze site is niet bereikbaar" (Google Chrome)
Als u meteen bij het inloggen de melding krijgt dat uw sessie is verlopen dienen de instellingen met betrekking tot de cookies op uw pc te worden aangepast. Kies hiervoor in het menu van Internet Explorer voor Extra (Tools) > Internet Opties (Internet Options) > Privacy (Privacy) > Websites (Sites). Vul bij 'Adres van de website (Address of website)' het volgende in: 'vecozo.nl'. Druk op de knop Toevoegen (Allow) en vervolgens op OK en nogmaals op OK. U kunt nu inloggen.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat is een certificaat?
- Hoe lang is een certificaat geldig?
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat houdt actief ondersteunen in?
- Wat houdt niet actief ondersteunen in?
- Welke criteria gebruikt VECOZO om het actief ondersteunen vast te stellen?
- Wat is TLS?
- G3 rootcertificaat en public key
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
Installeren/Vernieuwen
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/vernieuwen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/vernieuwen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/vernieuwen in een externe omgeving.
- Na het installeren/vernieuwen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Tijdens het installeren/vernieuwen wordt er om een verificatiecode gevraagd, waar kan ik die vinden?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is vernieuwd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/vernieuwen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Kan ik de naam van mijn certificaat aanpassen tijdens het installeren/vernieuwen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat vernieuwd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Kan de einddatum van het certificaat worden aangepast?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
Back-up maken/terugplaatsen
- Wat is een back-up?
- Waarom adviseert VECOZO om een back-up te maken?
- Hoe maak ik een back-up?
- Hoe plaats ik een back-up terug?
Inloggen/Wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Ik ben mijn pincode kwijt. Hoe kom ik aan een nieuwe pincode?
- Hoe kan ik controleren of mijn certificaat in de internetbrowser staat?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
Gebruikersbeheer
- Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan?
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Wat heb ik nodig om gebruik te maken van Gebruikersbeheer?
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
- Hoe open ik Gebruikersbeheer?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn certificaat is geblokkeerd, hoe komt dit?
- Hoe kan ik mijn certificaat deblokkeren?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit Internet Explorer?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit Firefox?
- Hoe kan ik via Gebruikersbeheer een certificaat deblokkeren?
UZI-pas
- Wat is een UZI-pas?
- Kan ik inloggen met een UZI-pas?
- Hoe kan ik inloggen met de UZI-pas?
- Wat zijn de voordelen van het gebruik van de UZI-pas?